Tweede film van Belouad van wie eerder L’attente des femmes in Rotterdam te zien was. Belouad speelt een intelligent spel met fantasie en werkelijkheid. Père is strak geregisseerd en geeft een overtuigend beeld van de angstaanjagende situatie in Algerije en de uitzichtloze positie van jonge Noordafrikanen in Europa. Père speelt in de jaren negentig in Bejaia en Marseille. Gedreven door de onzekere omstandigheden in Algerije besluit de jonge Mahmoud naar Frankrijk te gaan om zijn vader -die hij niet kent -te zoeken. Zijn familie probeert hem de reis uit het hoofd te praten, maar hij is vastbesloten. Met hulp van zijn oom Azzedine bemachtigt hij een vals paspoort met visum voor Europa, dat op geen enkele wijze legaal te verkrijgen is. Maar de overdracht gaat minder voorspoedig dan voorzien, en de leverancier wordt vermoord in de hotelkamer waar ze hadden afgesproken. Aangekomen in Marseille zoekt Mahmoud zijn contactpersoon Rabah, die beloofd had hem naar zijn vader te brengen. Mahmoud wordt van zijn queeste afgeleid door een mysterieus barmeisje dat hem mee naar huis neemt. Wanneer ze een overdosis neemt, gaat Mahmoud ervandoor. Hij vindt gelukkig Rabah terug, die hem vertelt dat zijn vader in het ziekenhuis ligt. Bij het bed aangekomen blijkt zijn vader overleden. De jonge man stort in, en wanneer de nacht komt, begint een delirant gesprek met de geest van zijn vader. Père wordt niet vertoond op de 35mm-print, maar vanaf betacam.