Dit is eigenlijk Veilhans eerste film als zodanig. Hij maakte gebruik van de situatie (een relatieve onschuldigheid en lichtheid van de produktie) om naar de eerste toepassingen van cinema voor zowel wetenschap als entertainment terug te keren (Marey, Lumière, Méliès). Net als in zijn sculpturale objecten stelt Veilhan zijn werk graag samen uit kleine scènes, ritmisch onderbroken door gevechten en dans.