Een portret van het dagelijkse leven in La Pirata, een ‘pulque’ bar. Pulque is een nationale licht alcohol-houdende cactusdrank in Mexico die dreigt te verdwijnen vanwege een tekort aan cactussen. Ooit een volksdrank wordt het steeds meer een elitegebeuren. Deze film is een ode aan de pulque, aan de mensen die het drinken, aan ranchero-muziek en de barrio.