Een film over de Joegoslaven die hun land ontvluchtten tijdens en na de oorlog en al meer dan tien jaar als vluchtelingen en asielzoekers in West-Europa verblijven. In de tweede helft van 2002 werden veel van deze mensen, samen met hun gezinnen, naar Servië en Montenegro teruggestuurd door gemachtigden van de Europese Unie, die vonden dat hun reden om in het Westen te verblijven niet langer geldig was. De procedure van het terugsturen was nogal streng. De gezinnen werden ’s avonds opgehaald, naar de vliegvelden gebracht en vervolgens op het vliegtuig naar Belgrado gezet. Doordat ze al hun bezit hadden verkocht voordat zij hun land ontvluchtten, worden ze nu geconfronteerd met een situatie waarin een normaal leven bijna onmogelijk is. Sterker nog, aangezien veel kinderen in de EU geboren zijn, spreken en schrijven ze hun tweede taal vaak beter dan hun oorspronkelijke. De film volgt het lot van diverse families tijdens de eerste weken van hun terugkeer.