Sinds de Golfoorlog van 1991 is oorlogvoeren en de verslaggeving daarvan een hypertechnologische aangelegenheid geworden, waarbij `echte’ en computergegenereerde beelden niet meer van elkaar te onderscheiden zijn. Met behulp van nieuw en ook uniek archiefmateriaal schetst Farocki een beeld van de verhouding tussen militaire strategie en industriële productie en laat hij zien hoe de oorlogstechnologie zijn weg vindt naar gebruik in het dagelijks leven.