Het verhaal en de personages in Dragon Gate Inn zijn erg eenvoudig, wat typisch is voor de stijl van Hu. De actie concentreert zich op het reilen en zeilen in een kleine herberg, met bijzondere aandacht voor de rekwisieten en het decor. Terwijl de film vordert, komen en gaan er gasten en worden de gevechten steeds heviger. De scènes worden nauwgezet uitgevoerd en gevarieerd, zonder ooit in herhalingen te vallen, hoewel alles zich afspeelt in de herberg.