De filmgeschiedenis zit vol met New Yorkse stegen, maar in werkelijkheid zijn er nog maar een paar. Cortlandt Alley is er een van. De filmmaakster woonde er jaren boven en filmde zo nu en dan het leven beneden. Letterlijk de onderkant van de samenleving.