Veelgeprezen verfilming van het gelijknamige theaterstuk van scenarist Maria Goos. Vier studievrienden komen door omstandigheden weer bijeen. Hun oude vriendschap wordt danig op de proef gesteld, individuele problemen en zwaktes komen onherroepelijk aan het licht. Cloaca won op het Nederlands Filmfestival de speciale Juryprijs en de Publieksprijs.