Een stuk hardware stelt je in staat om een computergame en een bordspel tegelijk te spelen. Het beste van beide wordt gecombineerd in een uitdagend, fysiek en sociaal spel dat lijkt op een puzzel. Door het formaat en de simpele interactie is het een erg makkelijk te bespelen, originele game-console. De Apart Game Console wordt bespeeld door hand-oogcoördinatie en beweging rond en op de game-console.