Veel van Dietmar Brehms werk bestaat uit experimentele bewerkingen van zogenaamd found footage?materiaal. Alleen van zo’n cineast valt het te begrijpen dat hij erg enthousiast was over de buitengewoon slechte kwaliteit van een fragment van een pornofilm over impotentie uit de jaren zestig. Het gaf hem de vrijheid de grenzen van de onscherpte te verkennen tot het bijna abstracte.