Clive Walley werd al meerdere malen bekroond voor zowel zijn onafhankelijke werk als voor zijn commerciële werk als animator. Hij typeert zijn kunst als ‘procesanimatie’ of ‘bewegende schilderijen’ omdat hij zijn eigenzinnige productiemethodes uit zijn ervaring als schilder en ingenieur haalt. Met de elegante combinatie van een serie aquarellen en een animatie op een computerscherm, verkent Clive Walley de beweging van deeltjes in stilstaande materie, alsook het circuit van de galeriekunst. Zie ook zijn film Adagio, elders in het programma.