De documentairereeks Shifting Shelter is vergelijkbaar met Michael Apteds Britse project Seven Up, waarbij een aantal personen vanaf jonge leeftijd gevolgd wordt. Vijf jaar geleden legde Ivan Sen de levens vast van vier tieners die opgroeiden in de kleine steden van noordwestelijk New South Wales. In Shifting Shelter 2 gaat hij opnieuw op bezoek bij zijn vier hoofdpersonen, nu kwetsbare en hoopvolle jonge volwassenen, met aangrijpende, rake portretten als resultaat.