Nosotros is op het eerste gezicht een documentaire over de tango, maar eigenlijk gaat de film over de immigranten die zich in Argentinië vestigden in de periode dat deze dans geboren werd. Martinez Vignatti volgde in zijn geboorteland vier mensen met een passie voor de tango. Zoals voor de meeste inwoners van Buenos Aires is de tango voor hen meer dan een dans: het is een manier van leven, een bron van plezier, van fijne momenten. Wie de tango danst, hoeft nergens anders aan te denken.Ernesto vormt de rode draad van de film. Hij heeft tangoles gegeven in Japan, maar is nu teruggekeerd naar zijn familie in Buenos Aires. Eugenia, komiek en danslerares, brengt het plezier dat ze in het dansen heeft over op haar leerlingen. Petaca, een danser op leeftijd die de klassieke codes van de dans respecteert, verzet zich tegen de nieuwe manieren waarop jongeren de tango dansen. De achttienjarige Hernan ten slotte, woonachtig in La Boca, de wijk waar de tango werd geboren, is de meest getalenteerde danser van de vier. De camera volgt deze vier mensen terwijl ze koken, eten en drinken met vrienden en familie en soms dansend over straat gaan, ondertussen pratend tegen de camera. Martinez Vignatti, die het camerawerk van het vorig jaar vertoonde Japón verzorgde, demonstreert opnieuw zijn enorme cinematografische talent met sfeervolle, melancholische beelden, die veel duidelijk maken over wat geboortegrond voor mensen kan betekenen.