Een hommage aan de majestueuze effecten van lichtprojectie door celluloid. Luminous vangt het geprojecteerde beeld in zijn veranderde vorm; terugreflecterend in de projectiecabine, nadat het door glas en op het scherm is gekomen, lekkend, brekend en flikkerend op de oppervlakten van filmspoelen, oude posters en de projectiemachinerie zelf.