Sadr-Ameli’s vorige film, het veelvuldig op festivals bekroonde The Girl in the Sneakers, ging over de pogingen van een rebels Iraans meisje om te vluchten met de jongen van wie ze hield, ondanks tegenwerking van haar omgeving. Voor de tweede keer stelt Rassul Sadr Ameli nu de strijd van een jonge vrouw tegen (over)heersende normen en waarden centraal.Zoals zoveel meisjes van haar leeftijd richt Taraneh haar leven in conform de normen van de Iraanse samenleving. Ze studeert, werkt en is verloofd met een oudere jongen met wie ze snel hoopt te trouwen. Deze Amir Hossein blijkt echter onbetrouwbaar. Hij vertrekt plotseling naar Duitsland en laat Taraneh zwanger achter. Als haar oma bij wie ze inwoont overlijdt en de moeder van Amir ontkent dat hij de vader van Taranehs ongeboren kind is, stort Taranehs wereld in. Ondanks de moeilijke positie waarin ze zich bevindt, is ze vastbesloten het kind te houden.Volgens de regisseur van dit gevoelige portret heeft de inventiviteit of aantrekkelijkheid van een film meer te maken met de interpretatie van de filmmaker van het onderwerp dan met de dramatische wendingen in het script. Hij koos bewust voor een sobere vormgeving die ondergeschikt is aan de subtiele acteerprestatie van Taraneh Alidousti, die daarvoor terecht de prijs voor beste actrice op het festival van Locarno kreeg.