De onverminderd productieve Miike Takashi wist vorig jaar, bij de laatste telling, zes video’s en films af te leveren. De meest verse van dit sextet is Deadly Outlaw: Rekka, een hoogst individualistisch yakuzaactiespektakel zonder de echte ‘allout gore’, maar uiteraard doorspekt met willekeurig over de film verdeelde kleine perversiteiten.Het draait om Kunisada (Takeuchi Riki), een woeste ijzervreter die luitenant is van de yakuzagroep van de Sanada’s. Hij zit in de gevangenis als hij hoort dat Sanada, het hoofd van zijn clan, vermoord is door een huurmoordenaar van de rivaliserende Otakigroep. Hij is even woedend als bedroefd, want Sanada was meer dan een vader voor hem. Buiten de gevangenismuren maakt het overkoepelende Bandobondgenootschap plannen voor een verzoening tussen de Sanada en Otaki, maar achter de schermen worden moordplannen gesmeed. Ook wordt een strategie uitgedacht om Kunisada uit te schakelen. Wanneer deze achter de machinaties komt, vlamt zijn woede op. Een kleine apocalyps is het gevolg.