Marty, het centrale personage, herinnert zich zijn tijd in New York als jonge katholieke vakbondsleider en vredesactivist, en zijn vriendschap met Weegee en James Agee. Nu is hij oud, ziek, depressief en alcoholist. Ook de maker zelf, nu 54, reflecteert over de naderende ouderdom.