Sandrine Veysset lijkt zich in hoog tempo te ontwikkelen tot hedendaags chroniqueur van ongewone familierelaties. Na Y’auratil de la neige a Noël? en Victor… pendant qu’il est trop tard, gaat ook het geconcentreerde en streng gekadreerde Martha… Martha over een kind in een wereld van volwassenen.Martha vormt samen met haar zes jaar oude dochter Lise en haar vriend Reymond een hecht drietal. Ze is onberekenbaar, egocentrisch en vaak onverantwoordelijk, maar ook charmant en levenslustig. Het geduld van haar geliefde Reymond waarschijnlijk maar niet zeker de vader van Lise wordt op de proef gesteld door haar uitgebreide drink en flirtpartijen. Martha wordt geplaagd door een ongedefinieerd jeugdtrauma en bij een bezoek aan haar ouders wordt duidelijk dat ze niet bepaald uit een warm nest komt. Na dit bezoek beginnen de zaken uit de hand te lopen. Martha sleept haar gezin mee naar Spanje om onaangekondigd bij haar succesvolle zuster Marie op bezoek te gaan. Oud zeer borrelt op. Terug in Frankrijk wordt Martha het slachtoffer van een verkrachting. De aanvankelijk zorgeloze Lise gaat meer en meer gebukt onder het gedrag en de uiteindelijke verdwijning van haar moeder.Valérie Donzelli als Martha is angstaanjagend in haar impulsiviteit, Yann Goven roept mededogen op als de loyale Reymond, maar de jonge Lucie Régnier als Lise is wel de grootste verrassing.