Succesvolle sociale satire uit 1980. Aan het begin van de film zien we een dame een gebouw binnengaan en de film eindigt met haar vertrek de volgende ochtend vroeg en dan weten we wie zij is. In de tussenliggende 24 uur is er veel gebeurd. Op de dag dat de schoonmaakster van een school want die dame was het met pensioen gaat, arriveert er een jonge inspecteur. Hij is naar de school gestuurd vanwege een brief van een van de leraren, die bij de leiding van de Communistische Partij klaagde over het slechte gedrag (tegenwoordig zouden we het ongewenste intimiteiten noemen) van de adjunctdirecteur. Uiteraard betoont de Partij zich verontrust. Terwijl de dag verstrijkt, vorderen de voorbereidingen van het afscheidsfeestje van de schoonmaakster. Aangezien dit op kosten van de overheid gebeurt, ziet de directrice van de school het als een goede gelegenheid om al haar vrienden uit te nodigen. Iedereen is druk en ondertussen wroet de ambitieuze inspecteur in de geheimen van de school. Hij komt er al snel achter dat de school er aan de buitenkant mooi uitziet, maar van binnen een vervallen zootje is. Wanneer het feestje aanvangt, de kinderen hun voorstelling beginnen en de voor de gelegenheid opgedofte schoonmaakster en haar familie arriveren, begint ook het grote demasqué van alle aanwezigen.