Aanleiding voor deze film was de uitnodiging van het museum Boijmans van Beuningen aan Sokoerov om een kunstwerk uit de collectie te benaderen als een nachtwaker in een verlaten museum. Naast het Breughelschilderij ‘De Toren van Babel’ tast Sokoerov ook vele andere historische schilderijen af. De video begint als een roadmovie en volgt het traject van Rusland tot Rotterdam. Visuele poëzie en filosofische meditaties zorgen voor een bijzonder picturale ervaring. Ook op plasmascherm te zien in het museum.