Chicken Rice War is een hedendaagse adaptie van Shakespeare’s Romeo en Julia of misschien wel een Singaporese adaptatie van Romeo + Juliet van Baz Luhrman. De rivaliserende Montagues en Capulets zijn in deze versie de Changs en Wongs, Singaporese kippenrijstverkopers, wier stalletjes naast elkaar bij de markt staan. De families zijn al vijanden sinds mensenheugenis en zijn jaloers op elkaars geheime recept. Fenson, de zoon van de Wongs, wordt desondanks verliefd op Audrey, de ijdele verwende dochter van de Changs. Wanneer Fenson er achter komt dat Audrey de rol van Julia speelt in een schooluitvoering, zorgt hij ervoor haar knappe vriendje voorbij te streven voor de rol van Romeo. Zo ontstaat ook in het echt een dampende verliefdheid tussen de twee jongeren. Wanneer ze proberen de familievete met een list voor eens en voor altijd op te lossen, gebeuren er verschrikkelijke dingen.CheeK, die ook programmadirecteur is van MTV Singapore, heeft het jolige scenario, dat bol staat van de Shakespearegrapjes maar ook van Singaporese zelfspot, zeer eigenzinnig verfilmd. Zijn stijl vonkt van de energie en het visuele plezier. Het frisse optreden van topmodel Lum May Yee en Pierre Png staat in prettig contrast met het rijkere spel van de meer ervaren acteurs die de families spelen.