Nancy Burson is een Amerikaanse foto artieste die haar werk tot stand brengt door foto’s uit de massamedia in een computer te voeren. Voor haar twee Beauty Composites maakte ze een gemiddelde van glamourfoto’s van vijf filmsterren uit de jaren vijftig en vijf uit de jaren tachtig, om er het veranderende schoonheidsideaal uit af te leiden.