The Law of Enclosures is net als Greysons film Lilies, die in 1997 in Rotterdam vertoond werd, een tragi-romantische vertelling over liefde, leugens en jaloezie (maar zonder een duidelijk gay thema). The Law of Enclosures is een ambitieuze verfilming van de gelijknamige roman van Dale Peck, waarin een ongelukkige liefdesgeschiedenis zich op ingewikkelde wijze in twee parallelle werelden afspeelt. Beide paren – of liever hetzelfde paar veertig jaar later – leven in het jaar 1991, terwijl op de achtergrond de Golfoorlog speelt.Het eerste wat Beatrice, een jonge kassière, opvalt aan Henry is een grote tumor onder aan zijn nek. Eerst denkt ze dat hij aids heeft en sluit ze uit medelijden vriendschap met deze introverte jongen. Later blijkt dat hij een zeldzame, kwaadaardige soort kanker heeft. Henry moet geopereerd worden, maar de kans dat hij het overleeft is klein. Tussen Beatrice en Henry bloeit een romance op, vooral omdat beiden ervan overtuigd zijn dat die niet lang zal kunnen duren. Wonder boven wonder slaagt echter de operatie en het stel besluit te trouwen. Veertig jaar later is er van het prille geluk van Bea en Hank weinig over. Beiden haten hun werk en hun kinderen zien ze vrijwel nooit meer. Hank drinkt te veel en Bea is een zeurend oud wijf geworden. Ze hebben slaande ruzie om een vakantiehuis dat Hank wil bouwen. Niet toevallig staat dit huis vlakbij de woning van Myra, met wie Hank een flirterige relatie heeft.