Een filmisch portret van snelheid. Een montage van de snelheid van racewagens, een samensmelting van het onderwerp met het filmmateriaal en tevens een exploratie van het gebruik van menselijke lijken in nagebootste ongelukken. De gelaagdegeluidsband suggereert optimaal de sensatie van beweging en snelheid. Ilppo Pohjola maakte een aantal prijswinnende korte films en diverse experimentele televisiedocumentaires.