Deze film bestaat uit drie delen, die elk een verschillende periode van onze geschiedenis beslaan. De hoofdrollen worden gespeeld door drie komieken, twee vrouwen en een man. In het eerste deel zien we een fragment van de Górgias van Plato, een dialoog tussen Kallikles en Socrates. Deze dialoog wordt gevoerd tussen twee vrouwen in het comfortabele appartement van een van de twee, die, gevolgd door de andere vrouw, al pratend gewoon doorgaat met haar bezigheden. In het tweede deel zien we een theaterscène die klaar is om gerepeteerd te worden. De komiek reciteert een tekst van Hannah Arendt, een betoog over het totalitarisme. In het derde deel vormen hij (ex-komiek) en zij (ex-Socrates) een paar dat we van nabij volgen.De alledaagse dialogen zijn met spanning en humor opgebouwd.’Ga je me nu eindelijk eens zeggen welke mannen jij het beste vindt?’ (Plato) ‘Bezien vanuit de mens is het isolement de kwaal waaraan de wereld lijdt waarin we leven.’ (Hannah Arendt)’Neem nu eindelijk eens van me aan dat wat jij denkt dat goed is voor iemand, niet per se goed hoeft zijn, maar ook niet slecht.’ (Anne-Marie Miéville) (J.D.)