Komm, süßer Tod is de zeer amusante verfilming van een van de cultmisdaadromans van Wolfgang Haas met in de hoofdrol ‘Simon Brenner’ en heeft dus een zeer macaber en gecompliceerd plot. De voormalige rechercheur Brenner (gespeeld door de Oostenrijkse cabaretier Josef Hader) is ambulancechauffeur geworden en komt zeer tegen zijn zin terecht in een oorlog tussen twee verschillende instanties die hulp bij ongelukken bieden. Brenner zelf is bij de ‘Kreuzrettern’ aangenomen. Zijn baas had niets tegen zijn verleden bij de politie, integendeel. Na alle moorden in het hulp-bij-ongelukken-milieu, is hij blij een speurder in zijn gelederen te hebben. Ondertussen rookt Brenner te veel, heeft migraine en bovendien de zeldzame gave om geen onderscheid te kunnen maken tussen hoofd- en bijzaak. Dus vallen hem de bespottelijkste dingen op. Brenners ongewilde terugval in het speurdersbestaan begint wanneer twee geliefden, middenin een zoen, gepassioneerd ter aarde storten. Een duivels knap schot heeft hen voor eeuwig verenigd. De vermoeide Brenner wil er niets van weten, maar zijn bijrijder wil zo nodig op onderzoek. Dan vloeit er al snel meer bloed en komt Brenner een oude jeugdliefde tegen – van wie hij destijds ook al niets wilde weten.