Go for Broke laat je achter met de indruk dat je naar een luchtopname hebt zitten kijken van Shanghai, waarin een krioelende wirwar van bedrijvige mensen druk bezig is het beste te maken van de nieuwe economische omstandigheden. De camera staat ingezoomd op een van hen, Bao Zhong, die net ontslagen is. Als hij de fabriekspoort uit loopt, worden we in een tekstbalkje geïnformeerd over zijn naam en het bedrijf waar hij zojuist ontslagen is. Er zijn er velen zoals hij; vooral bij de grote bedrijven worden mensen bij bosjes op straat gezet. Maar de stemming van Bao Zhong is opperbest: zoals iedereen begint hij voor zichzelf.Wang Guangli laat in de beste neorealistische traditie niet-acteurs hun eigen leven spelen. Go for Broke heeft dan ook het aanzien van een documentaire, waarin zonder enig commentaar wordt gadegeslagen hoe Shanghai in de ban is van nieuwe kansen. Iedereen is bezig met projectplannen, netwerken, investeerders, leningen. Iedereen wil geld verdienen, met nieuwe bedrijfjes, met gokken, in loterijen. Maar het ondernemerschap valt niet mee na zoveel jaren ‘loondienst’. Er is gesteggel over schulden en tegoeden, malafide aannemers, moeilijk los te peuteren leningen. Maar bovenal is er een bijna onverwoestbaar geloof in de nieuwe wereld. Tegelijk ligt de teleurstelling op de loer. Veel mensen leven nog in armoedige omstandigheden of ontberen medische zorg. Het resultaat is een amusant, levenslustig en tot nadenken stemmend document uit het Nieuwe China.