Een nieuw lied beheerst het voorspelbare leven van Rui en Maria, een Portugees muzikantenstel dat in Rotterdam woont. Wanneer Maria dit lied zingt, wordt er een speciale wereld onthuld en verandert de voorspelbare sleur in een verrassende reis... Pedro Serrazina (1968, Lissabon) woont in Londen en maakt sinds 1995 korte films, onder meer voor de Portugese Sesamstraat.