Als kind zag Sakamoto Junji een groep gevaarlijk uitziende mannen voor de bioscoop hangen, van wie hij erg onder de indruk was. Het bleek het billboard voor de film Battles Without Honour and Humanity te zijn, in 1972 een enorme filmhit in Japan (en vorig jaar in Rotterdam vertoond in het retrospectief van Fukasaku Kinji). Sindsdien zijn er verschillende vervolgversies van dit ultieme yakuza-verhaal gemaakt. Nu is het de beurt aan Sakamoto zelf. Hij heeft er bewust voor gekozen om de gangsters niet als eervolle, stoere helden neer te zetten. De gangsters in zijn film zijn laf, dom en onbetrouwbaar, iets wat waarschijnlijk meer overeenkomsten met de realiteit vertoont dan de eerdere verfilmingen.Twee vrienden van Japans-Koreaanse afkomst, Chanryon en Kadoya, groeien op in het Osaka van de jaren zeventig. De stad wordt geteisterd door een yakuza-oorlog. Zelf raken de jongens hier ook bij betrokken wanneer de ouders van Chanryon door yakuza vernederd worden. De jongens nemen wraak, waarbij Chanryon een yakuza doodt. Dertig jaar later ontmoeten de vrienden elkaar weer. Chanryon is een succesvol zakenman geworden. Kadoya staat aan het hoofd van een groep yakuza en werkt voor de machtige familie Sahashi. Wanneer het hoofd van de familie overlijdt, barst er een machtstrijd los.Sakamoto negeerde de oude gangsterstijl en vond een hedendaagse en geloofwaardige vorm, waarbij hij zich vooral richtte op de vriendschap tussen zijn uitstekende hoofdrolspelers. Zie ook: Kao/Face.