Alex, een achtentwintigjarige fotograaf, is om mysterieuze redenen niet meer in staat mensen te fotograferen: elke keer als hij zijn camera op iemand scherp stelt verschijnt dezelfde vrouw in zijn vizier; een beeld dat hij niet kan verdragen. Wanneer zijn broer Aram, die hij jaren niet heeft gezien of gesproken, hem onverwacht belt met het verzoek naar het ouderlijk huis te komen omdat hun moeder ernstig ziek is en misschien niet lang meer te leven heeft, raakt hij in paniek. De gedachte aan een confrontatie met de omgeving waarin hij opgroeide en de hernieuwde ontmoeting met zijn familie grijpen hem naar de keel. Desondanks vertrekt hij die avond nog naar AmnesiA: het landgoed en voormalige garage van zijn ouders, de plek waar hij zijn jeugd doorbracht. AmnesiA is een psychologisch drama met thrillerelementen. De karakters hebben elk een innerlijke onrust, die zijn oorzaak kent in hun verleden. Met de gestileerde vormgeving, vreemde karakters en hun scherpe dialogen creëert Martin Koolhoven een surrealistische wereld, waarin de relaties tussen de verschillende hoofdpersonages beklemmend en soms bijna absurdistisch overkomen.