Donald Cammell, de maker van de legendarische cult-klassieker Performance, pleegde in 1996 zelfmoord. Hij liet slechts vier films achter, waarvan Wildside de laatste is. Dat de carrière van Cammell niet over rozen ging bewijst ook het verhaal achter Wildside. De film werd aanvankelijk door de producent afgekeurd en verknipt tot een onfrisse, banale erotische thriller die op video werd uitgebracht. Nu is de film opnieuw gemonteerd op een manier die recht doet aan de oorspronkelijke artistieke intenties van Cammell. De ‘director’s cut’ is een lastig te categoriseren mengeling geworden van crime-thriller, romantiek en comedy. Wildside gaat over de complexe relatie tussen vier mensen: de part-time call-girl en seksverslaafde Alex, de excentrieke, geld- witwassende miljonair Bruno (Christopher Walken), zijn ex-vrouw en compagnon Virginia en de loyale chauffeur Tony die een undercover FBI-agent blijkt te zijn. Een typisch Cammelliaanse reflectie op de macht van seksualiteit wordt verweven met een onverwacht roerende romance als de twee vrouwen verliefd op elkaar worden en proberen uit de greep van de mannen te komen. De film is nu al fameus door de expliciete erotische scènes tussen Anne Heche (Alex) en Joan Chen (Virginia). Christopher Walken zet een zelfs voor zijn doen buitengewoon maniakale rol neer. Wildside een waardig testament geworden: soms onevenwichtig, maar altijd provocatief en stilistisch gedurfd.