Wheels is een eigentijdse, eerder humoristische dan dreigende noir-thriller. Nemanja, een jongeman uit Belgrado, rijdt in een oude auto naar het platteland om zijn vader te bezoeken. Het miezert al enigszins als hij van huis vertrekt, maar tegen de tijd dat hij goed en wel onderweg is, valt de regen met bakken naar beneden. Het slechte weer is nog maar de eerste tegenslag. De weg is afgesloten door een overstroming, hij krijgt een lekke band, midden in een spookachtig dennenbos, en hij wordt aangehouden door een stel overdreven fanatieke politieagenten. Er zit niets anders op dan een nachtje door te brengen in het smoezelige hotel langs de weg, met de toepasselijke naam ‘Tockovi’ (Het Wiel). In het hotel logeren achterdochtige gasten, die Nemanja aanzien voor een lang gezochte seriemoordenaar, omdat hij de toevallige bezitter is van een pistool. Nemanja had het in zijn auto gevonden. Hij besluit zijn onschuld te bewijzen en doet dat op een nogal omslachtige manier. In deze benarde situatie ontdekt Nemanja geheel nieuwe talenten bij zichzelf. Wheels omzeilt listig de wereldpolitieke situatie van Servië, hoewel thema’s als angst en onrechtvaardigheid wel in de film worden opgeroepen. Op meesterlijke wijze bewaart Milosavljevic de lichtheid in deze sinistere context. In Servië kreeg hij vooral bekendheid als schrijver van toneelstukken en scenario’s; met Wheels had hij internationaal succes.