Japan kent een paar elektronische tijdschriften (e’zines) die het publiek in de gelegenheid stellen online te genieten van muziek, interactieve animatie en hedendaags design, en die tegelijkertijd fungeren als alternatieve distributiekanalen voor mediakunstenaars. Shift heeft het effect dat het Engelse The Face in de jaren tachtig had: het tijdschrift bepaalt niet alleen wat ‘in’ is, maar is ook een platform voor een generatie die door het tijdschrift soms voor het eerst bij elkaar wordt gebracht. Dat gebeurt bijvoorbeeld in de ‘rubriek’ Co-Labo. In een van de meest recente nummers is onder die titel het resultaat te zien van de samenwerking tussen schoen- en kledingontwerper Yasuhiro Mihara en het Engelse design-collectief Tomato. Shift is onderdeel van Shift Production dat ook cd-roms uitgeeft, een onafhankelijk online platenlabel beheert en optreedt als agent voor kunstenaars. Re:Tokyo is een e’zine over games, street- en webcultuur.