Zonder zich te bekommeren om haar veeleisende gezin, brengt Bobbie Lee een bezoek aan Billy Joe om hun relatie vleselijk te bezegelen. Maar Billy heeft een litteken van een eerdere illegale relatie. Vol schaamte neemt hij de inmiddels befaamde sprong van de Tallahatchie-brug. Kelly Reichardt (1964, Miami) maakte diverse Super8-films. Haar speelfilmdebuut River of Grass (1995) werd op diverse internationale festivals vertoond.