De website KAO, van dezelfde makers als de installatie Discoder (zie aldaar), is een goed voorbeeld van hoe je verschillende gebruikers online op internet kunt laten samenwerken. ‘Kao’ is Japans voor gezicht: als gebruiker creëer je met behulp van een animatieprogramma een eigen gezicht, dat vervolgens door het programma wordt gekruist met het gezicht van de vorige bezoeker aan de site. Uiteindelijk wordt zo, met allerlei onbekende mensen, een persoonlijke en unieke animatiefilm gecreëerd. De makers: ‘Karakteristieken van gezichten worden van generatie op generatie overgeërfd. Men heeft bijvoorbeeld de ogen van de moeder, de mond van de vader en de neus van de grootvader. KAO, een erfelijk gezicht als metafoor, heeft sinds het begin van zijn bestaan in 1996 voortdurend de gezichten van de vorige generaties overgeërfd.’