Fucking Åmål, de Zweedse titel van deze film, geeft precies het probleem weer van een handvol tieners die zich te pletter vervelen in dit kleine stadje ergens in Zweden. Als er in Åmål iets hip is, is het in de rest van de wereld al weer uit. De grootste angst van de kinderen is dat ze de rest van hun leven in Åmål moeten slijten. Agnes is niet erg in trek op school, ze is eenzaam en op zichzelf. In stilte aanbidt ze Elin, het populairste meisje van de school: mooi, cool en altijd in voor avontuur. Samen met haar zus Jessica maakt Elin zich op om naar een party te gaan, terwijl Agnes thuis op haar verjaarspartijtje zit te wachten op gasten die niet komen. Als Elin en haar zus uiteindelijk toch nog op Agnes’ feestje terechtkomen, halen ze een pijnlijke en vernederende grap met haar uit. Elin komt later echter terug om zich te verontschuldigen, wat het begin is van een toenadering tussen de twee. Show Me Love toont tieners in onzekerheid over hun gevoelens: anders willen zijn dan de rest van de wereld, maar toch niet buiten de boot durven vallen. De charme van de film zit in de mengeling van schaamte en trots, van afkeer en vanzelfsprekendheid, waarmee Agnes en Elin met hun gevoelens voor elkaar omgaan. Dat levert enerzijds een vertederend verhaal over ontluikende liefde op, anderzijds geeft het een tamelijk ontluisterend beeld van de hardheid en botheid waarmee jonge mensen met elkaar omgaan.