Kijk, Luister en Leer alles over Roodkapje, anno 1996. Nadat haar hoererende moeder en pooiervader gearresteerd zijn, besluit de vijftienjarige Vanessa Lutz dat ze liever op zoek gaat naar het woonwagenpark van haar grootmoeder, dan in een pleeggezin te worden geplaatst. Ze wordt opgepikt door Bob Wolverton, die met problematische jongens werkt en, zo blijkt, zelf een perverse wolf met problemen is… Freeway doet het Grimm-sprookje nog eens over in de bizarre en realistische wereld van white trash, seksueel misbruik, drugsverslaving en seriemoordenaars: de Grote Boze Wolf is een fascistische moordgrage yup, die al het schuim der natie wil elimineren. Reese Witherspoon, Kiefer Sutherland, Dan Hedaya (als de sympathieke agent) en Brooke Shields (als de super Amerikaanse vrouw van de moordenaar) maken het verhaal van Vanessa’s ontsnapping en wraak tot een droge en duistere satire, een juweel in de rechtstreeks-op-video-uitgebracht-beerput. (A.H.)