Deze ‘sentimentele komedie’ speelt zich af tijdens een regenachtige middag voor de klerenkast. Vera heeft de kans van haar leven: een afspraakje met een man die haar sentimentele en financiële problemen in één klap kan oplossen. Vera probeert al jaren een belangrijke kunstenares te worden, maar zo langzamerhand is ze een beetje moe van haar armetierige bestaan en de talloze baantjes die haar niet verder helpen. Sinds zeven jaar woont ze in Rome in een piepklein kamertje vlakbij het Colosseum. De stad is een jungle van halvegaren, leugenaars en ‘kunstenaars’, die ’s middags al in de kroeg zitten en ’s avonds de galerie-borrels aflopen. Vera probeert op alle mogelijke manieren haar kunst aan de man te brengen. Zo heeft ze een website opgezet, waarop ze haar persoonlijke catalogus aanbiedt, maar ze wacht nog steeds op die ene mega-bestelling die haar leven voorgoed zal veranderen. Deze avond is dus de kans van haar leven. Als Vera haar garderobe doorneemt, op zoek naar de meest charmante creatie, komen er met haar oude jurken herinneringen aan perioden uit haar vroegere leven naar boven. Ze maakt een inspirerende reis door het verleden. Verrast door het mozaïek van beelden dat in haar opkomt beseft ze ineens dat ze zich aan het verliezen is in een wereld waarin critici en hun assistenten belangrijker worden gevonden dan de kunstenaars zelf. Een wereldje dat gedomineerd wordt door gearriveerde kunstenaars die jong talent gebruiken. Zal Vera nog wel naar haar afspraakje toegaan?