DJ Krush is niet alleen in Tokio een van de kopstukken van de muziekscene, maar ook internationaal een grote naam. Buitengewoon succesvol en productief op verschillende terreinen: remixen, productie, club- en live-sessies. Bovendien een van de zeldzame figuren die een werkelijk eigen, herkenbaar, op hip-hop geënt geluid weet te creëren. Ook in samenwerkingsverbanden met andere musici – hij remixt werk van uiteenlopende acts, van jazz tot (alternatieve) rock – weet hij het beste bij anderen naar boven te halen zonder daar zijn eigen, unieke stijl aan op te offeren. Zijn werk staat ver af van de huidige trend om een muur van geluid op te trekken met een overdaad aan samples en scratches. Zijn laatste album, Kakushei, is een soort urban chamber music: koel, transparant en met een bijna meditatief ritme dat door onverwachte kronkels verstoord wordt. Schijnbare eenvoud met een zeer gelaagde structuur en subtiele variaties in een perfecte balans.