Yang Tesong is een ijverige jongen op een middelbare school voor Koreaanse immigranten. Samen met zijn dikste maatjes is hij lid – een van de meest fanatieke – van het baseball-team. Op een kwade dag wordt hij gedwongen bewuster met zijn identiteit als Koreaan van de derde generatie om te gaan, als zijn moeder hem wil opzadelen met een lief Koreaans immigrantenmeisje, in plaats van het Japanse meisje dat hij leuk vindt. Erger nog is een op stapel staande ‘vriendschappelijke’ wedstrijd tegen het baseball-team van een Japanse school. In dit moedige en veelbelovende debuut beschrijft de jonge regisseur Lee Sang-il op charmante, kundige en betrokken manier de toestand van een jongen die gevangen zit tussen twee nationale identiteiten in een land waar de bestaansgrond van Koreaanse immigranten sinds jaar en dag onder het tapijt wordt geveegd. (S.F.)