Als een drama gestructureerde, meeslepende documentaire, winnaar van de Joris Ivens Award op het IDFA 1999, biedt een bijzondere kijk op het leven en de kunst van een van de grote zangers van het Nederlandse levenslied, André Hazes. John Appel maakt sinds 1986 documentaires, waaronder Johnny Meijer (1993).