Videodocumentaire over het bonte gezelschap religieuze predikers dat op het New-Yorkse Times Square valt waar te nemen. Sandler bracht in de jaren zestig een deel van zijn jeugd op en rond Times Square door, waardoor hij zich goed bewust was van de veranderende sfeer van deze plek, waar commerciële belangen voor een steeds strakkere stroomlijning zorgden. Voordat de oude sfeer zou verdwijnen wilde hij nog iets van de oude bontheid vastleggen. Hij concentreerde zich op de religieuze fanaten die paradoxaal genoeg door het uitgesproken profane en zondige karakter van Times Square worden aangetrokken. Sandler, die zelf een joods-orthodoxe achtergrond heeft en geïnteresseerd is in oosterse mystiek, was nieuwsgierig naar de diversiteit en soms ook extremiteit van deze godsdienstige uitingen. Naar zijn idee zijn al die zo van zichzelf overtuigde religies erg archaïsch. Bovendien vraagt de potsierlijkheid van het rijtje mannen dat om het hardst de eigen superioriteit uitroept, om een zekere relativering.Sandler heeft het plein als het ware opgevat als een kathedraal, waarin hij de toeschouwer rondleidt en zo nu en dan stilstaat bij een religieus fenomeen. Ook het enorme decor van neonreclames krijgt een godsdienstige functie in het geheel, omdat ze in Sandlers opvatting de iconen van de religieuze devotie voor het consumentisme voorstellen. Sanders begon zijn bijzondere en diepgaande project al in 1992.