De titel zegt het al: de film gebruikt de narratieve dynamiek van het sprookje om hedendaagse sociale thema’s aan te snijden: een kruising tussen Vladimir Propp en Ken Loach. Een doorsnee echtpaar besluit te gaan scheiden en de drie kinderen (onder wie een baby) moeten bij hun bazige en verbitterde moeder blijven. De kinderen missen hun lieve vader en lopen van huis weg om hem te zoeken. Ze weten echter niet dat er in de reiswieg van de baby door een straatschoffie een zak zuivere heroïne is verstopt. Binnen de kortste keren zit iedereen achter de kinderen aan: de verontruste ouders, de politie, en de straatschoffies die flink gestraft zullen worden als ze de verloren drugs niet achterhalen. De film is een fraai staaltje van het thriller-subgenre gezin-in-levensgevaar (en in die zin een modern sprookje) en laat tegelijkertijd mooi zien hoe een stel kinderen uit een keurig burgerlijk gezin een lesje krijgt in het ruige leven in de Thaise straten. (T.R.)