Dramatische zwarte komedie over een ménage-à-trois op het platteland. Boerenechtpaar Brand en Keet huren lerares Lena in om Brand te leren lezen en schrijven. Hij wordt echter verliefd op Lena, hetgeen vreemd genoeg door Keet wordt aangemoedigd.