De 25-jarige Ramses (Hans Teeuwen) krijgt toestemming de landbouwcommune in Limburg, waarin hij zich al acht jaar onder kloosterachtige omstandigheden bevindt, te verlaten om zijn stervende vader op te zoeken. Hij wordt opgehaald door zijn jongere zus Natasja (Kim van Kooten). Eenmaal buiten de commune wordt de hoofdpersoon verliefd op Lonneke (Dijn Blom), een huisgenootje van zijn zus. Hij moet kiezen tussen celibaat in de commune of een relatie erbuiten. Dan blijkt dat zijn vader niet echt op sterven ligt. Ramses komt in een maalstroom van gebeurtenissen terecht. Niet gewend om zelfstandig keuzes te maken roept hij de hulp in van zijn messias, de Kahn-Goeroe.Jezus is een Palestijn is een parodie op moderne modeverschijnselen in de westerse cultuur. Verschillende thema’s – euthanasie, spiritualiteit, automutilatie – komen samen in een apocalyps in het jaar 2000, wanneer de Messias terugkomt in de gedaante van een Palestijn.Er is rond deze film al veel publiciteit geweest. Zo waren er wilde speculaties over de bekende cabaretier Hans Teeuwen die tijdelijk uit de roulatie is en in de film onder de piercings zit. Crijns, die voorheen bekendheid verwierf met zijn fake-documentaires Kutzooi en Lap Rouge, wilde de beweegredenen visualiseren van iemand die zich op een bepaald moment in zijn leven bekeert tot een (nieuw) geloof. Doorgaans lijkt er een persoonlijke crisis aan deze kentering ten grondslag te liggen.