Ramses (25, played by Hans Teeuwen) is given permission to leave the agricultural commune in Limburg, where he has lived for eight years like a hermit, to visit his dying father. He is collected by his younger sister Natasja (Kim van Kooten). Once outside the commune, the protagonist falls in love with Lonneke (Dijn Blom), a housemate of his sister. He has to choose between celibacy in the commune or a relationship outside it. Then it becomes apparent that his father is not really dying. Ramses finds himself in a maelstrom of events. Not used to making independent choices, he calls in the help of his messiah, the Kahn Guru.Jesus is a Palestinian is a parody on modern fashion trends in Western culture. Various themes – euthanasia, spirituality, self-mutilation – come together in an apocalypse in the year 2000, when the Messiah returns in the guise of a Palestinian.There has already been a lot of publicity about this film. For instance there were wild speculations about the well-known cabaret artist Hans Teeuwen who is temporarily out of circulation and is covered in piercings in the film. Crijns, who was previously known for his fake documentaries Kutzooi and Lap Rouge, wanted to visualise the motivation of someone who is converted to a (new) faith at a certain point in his life. In general a personal crisis is the basis for such a change.