Immer & Ewig speelt zich voor een groot deel af in het hiernamaals en daar werd een hoogst originele vormgeving voor gevonden. Met video- en computertechnieken werd een collage van beelden en teksten tot stand gebracht. De vermenging van de wereld van de levenden met die van de doden kreeg zo de allure van een videoclip. De vormgeving werd beperkt door de stand van de techniek van tien jaar geleden, maar daar staat een grote dosis inventiviteit en humor tegenover. De film kan nog steeds dienen als voorbeeld van een mogelijke weg voor het digitale filmen.Hoofdpersonen Claude en Dodo sterven door toeval gelijktijdig door dezelfde kogel. Als doden krijgen ze twaalf uur de tijd om een nieuwe levenskans te verdienen. Daarvoor moeten ze hun liefde voor elkaar bewijzen. Moderne variant op de mythe van Orpheus en Eurydice, die tevens een tijdsbeeld is van het Zwitserland van een decennium geleden.