Hongarije is na de val van het communistisch regime voor talrijke migranten de toegangspoort naar het vrije Westen geworden. Drie jonge Russische muzikanten zijn op zoek naar een plaats in de nieuwe veelbelovende wereld. Twee avontuurlijke meisjes uit het ‘echte’ Westen en hun Hongaarse gastvrouw zijn goede metgezellen op hun reis naar een nieuwe toekomst. Ze ontmoeten elkaar in ‘Bolshe Vita’, een bar in Boedapest. Samen brengen ze de zomer door, die ‘korte maar memorabele periode waarin Hongarije gelukkig was’: tussen de ineenstorting van het communisme en de schaduw van de nieuwe chaos.Bolshe Vita geeft een authentiek beeld van een al half vergeten verleden dat nog maar net achter ons ligt, van dagen vol optimisme en enthousiasme, maar ook van berekening en egoïsme. Het fictieve verhaal wordt ingeleid door documentaire beelden uit de omwentelingsperiode.