The Film of Her vertelt middels archieffilms het verhaal van een klerk die in de Library of Congress oud filmmateriaal ontdekt. Om wettelijke redenen is dat materiaal op papier uitgeprint, terwijl de kwetsbare originelen, op nitraat, lang geleden waren verdwenen. Een vroege porno-actrice inspireert hem het materiaal, en zo ook haar én zichzelf van de vergetelheid te redden.