Na zijn eerste abstracte films, waarin elke component op een strikt gecontroleerde manier bewoog, wilde Breer een film maken waarin het hele scherm zou bewegen. Hij filmde allerlei objecten en creëerde een strak ritme door de filmbeelden te beperken tot drie, twee of zelfs maar één frame.